fredag 6. august 2010

Kvalitetstid!

Fredag.
Ungene koser seg i barnehagen.
Og mor koser seg hjemme.

Skal begynne på denne boken idag. Har aldri lest noe av Arne Dahl tidligere, så jeg er spent.

Her er hva Bokkilden sier om Arne Dahl's "Mørketall":
Under en klassetur forsvinner en av jentene, Emily. Det viser seg at hun hadde en rekke mørke hemmeligheter, og A-gruppen blir satt på saken. Snart skjer flere mord, og det viser seg at sakene henger sammen. Politiet avdekker et nettverk av menneskelige perversjoner som strekker seg både bakover i tid og ut i verden via internett.


En sjuendeklasse fra Stockholm er på klassetur i Ångermanland, da en fjorten år gammel jente forsvinner. Omstendighetene er såpass urovekkende at A-gruppen, politiets spesialenhet for internasjonal voldskriminalitet, blir koplet inn. Mystiske biler med Litauen-skilter er sett i trakten, og dessuten bærer den unge jenta, Emily, på mørke hemmeligheter. Mens Sara Svenhagen og to av hennes kolleger tråler skogen i Ångermanland, står sakene i kø i Stockholm. En mann gjør et oppsiktsvekkende funn under graving i Gamla stan - og forsvinner sporløst. Bengt Åkesson utsettes for utpressing, og Paul Hjelm blir blandet inn. Og på en benk oppe på Mariaberget sitter en mann med avskåren hals. Han er drept med pianostreng - og han er ikke den eneste. Utrolig nok henger alle sakene sammen. I takt med at Emilys sanne karakter avsløres, blottlegges et nettverk av menneskelig perversjon, som strekker seg både tilbake i historien og ut i verden via Internett
Sola skinner og vi kan innvie den nye store veradaen vår. En svært god dag for krim!
Og i kveld skal vi ha verandafest med grilling og venner, så mor må ut og kjøpe vin. Ha en strålende fredag!

1 kommentar:

  1. Oj, den virka i grunnen veldig spennende.

    Jeg kjøpte meg en bok på rema på onsdag. Ps. I love you. Ganske fin, og veldig lettlest. Ei typisk hjerte smertebok, men det passer meg utmerket om sommeren. Jeg har forresten lest lite i sommer. I fjor leste jeg jo alle Twilight bøkene på engesk på en og en halv uke. Hihi

    Den boka er forresten filmatisert, og siden jeg visste at den lå til streaming på icefilms, så klarte jeg ikke å dy meg. Filmen aviker faktisk så mye fra boka at den rett og slett var dårlig.
    ... Men Gerard Butler er snasen i alle fall.

    Kos deg videre med boka di.

    Klem fra Heidi

    SvarSlett