søndag 1. august 2010

Drømmereiser og barnekunst.

Idag har jeg vært i reisemodus igjen. Jeg elsker å reise og jeg kan drømme meg bort i timesvis om steder jeg har lyst til å dra.
Nå er vi en småbarnsfamilie med helt gjennomsnittlig økonomi, så det blir i de aller fleste tilfeller med drømmen, men det er da bedre enn ingenting?!

I hodet mitt har jeg nærmest planlagt neste sommerferie, selv om mannen humrer av meg og poengterer at jeg sikkert har planlagt et titalls sommerferier før vi når desember.
Nuvel, det skader vel ingen å ha noen alternativer?

Idag har jeg drømt om Italia. Jeg har reist mye, men svært lite i Europa, og i Italia har jeg aldri vært. Det står dermed høyt på ønskelista. Jeg ser for meg at vi reiser med fly til enten Venezia eller Roma, og leier bil derfra. Prisnivået i Italia er vel relativt høyt, så for å komme inn under vårt vanlige feriebudsjett, må vi nok ty til billige overnattingsalternativer underveis, men det skulle vel gå bra?

Vi reiser alltid litt rundt når vi er et sted, og har aldri vært på chartertur med 2 uker på samme hotell. Til det er vi alt for rastløse av oss, både barn og voksne.

Venezia. I følge hva jeg har hørt og lest, er det både dyrt og litt skuffende, men man kan da ikke være i Italia uten å besøke Venezia? Eller kan man det?


Pisa. Man må jo bare! Eller?

De italienske vinmarkene. Det er lett å bli forelsket!
Peterskirken i Roma. Jeg er interessert i arkitektur og kunst, så dette er jo bare et must da! Sikkert ikke fullt så spennende for mann og barn da, men kanskje det finnes et badeland i nærheten?! Hihi!
Gardasjøen. Vakker, vakker, vakker!

Solsikker så langt øyet kan se.
Og hva med å avslutte hele ferien med en lat uke på Adriaterhavskysten?


Har du vært i Italia? Har du tips om hvor man bør reise? Hva bør man se og hva bør man styre unna? Hvordan er kostnader? Når er det bra å reise? Er det passende feriested for barn?
........................
Til litt mer hjemlige og hverdagslige sysler da.
Jeg har lenge tenkt på å ta ekstra vare på noen av kunstverkene til barna, og da jeg kom over disse søte bilderammene fra IKEA fant jeg ut at de var perfekte. Den rosa og røde fargen passer perfekt til liftgardinen jeg har på kjøkkenet, og det ble så flott altså.

Var det ikke søtt? En fin-fin måte å bevare barnas små kunstverk på.

1 kommentar:

  1. Hihi,sånn drømmereising driver jeg mye med også!!! Er jo egentlig halve gleden med reisingen det... planleggingen og drømmingen på forhånd! Er jo så utrolig mange steder en vil se der ute da! Italia er en drøm for meg også... har såvidt vært litt i Italia, men det er lenge siden... og det var på interrail med en venninne... hihi, vi var ikke mest opptatt av å få sett det unike akkurat... og hadde vel ikke akkurat researchet mest... var innom venezia da... og er et flott sted, men om det er et sted for barn.. litt usikker, men finnes det muligheter for å dra en tur på dagstur kanskje? Er ganske dyrt der da... og lukter vondt... Vi var også innom Pisa... moro å se det skjeve tårnet, men sånn vi opplevde byen var vel det det eneste å oppleve der også! Er jo 10 år siden da, så kan jo hende det er annerledes nå... Lykke til med drømmingen ihvertfall!!! Forresten.. vi fant et fantastisk flott sted den gangen... heter monterosso.. ligger ved kysten, sammen med 4 andre små steder... området er utrolig vakkert med små strender, sitrontrær og egen sti som går mellom stedene! Søk det opp!! Verdt en tur!

    SvarSlett