onsdag 14. juli 2010

Regn, regn og atter regn

Ny dag og nye regndråper.
Sommeren i nord har vært kald, våt og uforutsigbar i år, og idag er intet unntak. Graderstokken har krøpet ned på 8 grader, det blåser og regnet høljer ned.

Så vi tok en rolig morgen med lang frokost her, før ungene dro en tur i barnehagen fra kl 10. De ville så gjerne det, så hvorfor ikke?! Selv om mange mener at vi som har lærerferie burde holde barna hjemme i 8 uker på sommeren....

Igår brukte jeg mesteparten av dagen til å være oppgitt og frustrert over været, men det hjalp ikke det grann, så jeg får ta en ny vri idag.

Tenkte jeg skulle rydde garderobene for vinterklær (jada, seint med godt...) men med dette været kan det nok likegodt bare bli liggende der. Er jo vinter igjen før vi vet ord av det uansett.
Så da blir det kaffepause og en runde med aviser nå først, og så ut i regnet og hjelpe Mannen med utendørsarbeid. Blir nok sikkert litt hyggelig også!

2 kommentarer:

  1. Så trivelig, da...
    Vi reiser nordover i morgen, kan ikke si jeg gleder meg. Vi har sol og deilig sommervær her! Ikke liker jeg tanken på å stå opp halv 5 i natt for å rekke flyet som går kl 7, heller... Eller å lande i Bodø klokka halv ni på morran og vente på båten som går klokka 4:( Det blir vel bra når vi kommer fram...

    Fordelen med regnvær er at man får gjort noe, hvis man er hjemme da:)
    En og annen dag i barnehagen har ingen vondt, og om ungene vil, da ser jeg ingen grunn til å holde de hjemme.
    Kos deg ute i regnværet;)

    SvarSlett
  2. Hei snuppa!

    Da prøver jeg å legge igjen en kommentar igjen. Skrev i går på posten under, men den bare forsvant.

    Kjempetrivelig at du blogger igjen, og jippi jeg ble første følger. :hihi:

    Sara ble faktisk 10 år i juni. Tiden går alt for fort altså, men deilig at de vokser opp også. :)

    Nå har jeg begynt å kose meg i min "ensomhet" har streama en hysterisk morsom tv-serie, og rydda litt her. Må vel straks ut å handle.

    Ha en flott kveld.

    Klem fra Heidi

    SvarSlett